marți, 7 februarie 2017

Hai sa renuntam la masini!

Inca de vara trecuta am inceput sa sustin stilul de viata sanatos cu tot ce cuprinde el: mancare sanatoasa, sport, mers pe jos, insa uneori mai am momente cand recurg si la transportul in comun. Nu am de ce sa ma ascund, imi este imposibil sa merg intotdeauna pe jos cand vine vorba de o destinatie la care ajung cu dificultate sau imi ia mult timp sa parcurg distanta necesara. Cu toate acestea, intotdeauna am preferat sa merg cu microbuzul, tramvaiul sau autobuzul, deoarece mi se par mult mai eficiente si sunt de asemenea benefice. Probabil ca nu sunt singura promotoare a acestui stil de viata, deoarece am gasit si pe cei de la Mobility Week, care sustin o viata mai buna prin mai putina poluare fonica si prin poluare cu noxe. In afara de poluare, cei de la Mobility Week promoveaza si traficul descongestionat, deoarece foarte multe masini personale ocupa din ce in ce mai mult spatiu in traficul intern, astfel incat duc la ambuteiaje si cozi de sute de metri, uneori chiar si kilometri.

Transportul in Bucuresti in perioada sarbatorilor a cam scartait, cei responsabili nepunand la dispozitia calatorilor necesarul, insa nu pot sa ma plang de putina ingramadeala. Este clar pentru toata lumea ca Saptamana Europeana a Mobilitatii este necesarul de oxigen pentru planeta, fiind mult prea poluata in ultima vreme. Mai mult, economia tarii ar avea de castigat, avand in vedere ca sumele extrem de mari date pe combustibil raman in buzunarele oamenilor, astfel investind in chestii mult mai folositoare. V-am mai spus eu ca toata vara m-am plimbat cu bicicleta. Ei bine, si asta este un mod util si placut de a va imbunatati sanatatea si chiar sa pastrati niste bani. Pentru mine Saptamana Europeana a Mobilitatii reprezinta cea mai utila modalitate prin care oamenii sunt pusi sa faca miscare intr-un mod placut. Bineinteles, ca oriunde, exista si de-al de "Gica contra", dar sper din tot sufletul ca vor fi putini si proiectul va avea un real succes si in tara noastra.
Pentru mai multe detalii puteti accesa pagina oficiala de Facebook a celor de la Mobility Week. Sunt sigura ca voi, cititorii mei, veti fi extrem de bucurosi sa aflati ca puteti face o fapta buna pentru planeta si mai ales pentru...buzunare. Eu va rog din tot sufletul sa urmati pasii mai sus enuntati pentru a curata tara macar pe plan de poluare pentru cateva zeci de ore. See ya next time!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca ti-a placut articolul meu, te invit sa lasi un comentariu!