miercuri, 31 august 2016

Cheia succesului in blogging

Ce mai faceti, dragilor? Astazi mi-am propus sa scriu un articol in care sa va explic cum am reusit sa imi cresc traficul blogului in doar cateva zile de la deschiderea acestuia. Nu, inca nu am ramas fara idei pentru articole, insa am observat cat de eficiente sunt metodele pe care le-am aplicat si stiu ca foarte multi bloggeri sau detinatori de pagini web si-ar dori sa aiba un numar cat mai mare de vizite, in cel mai scurt timp cu putinta. Asadar, ce am facut pentru a creste vizitele blogului si numarul de abonati in cele cateva zile de cand m-am apucat de scris? Secretul sta in retelele de socializare si putina munca in echipa. Trebuie sa recunosc faptul ca acest demers l-am facut impreuna cu iubitul meu, deoarece el avea deja un nivel de experienta considerabil in ceea ce priveste blogging-ul. Din experientele pe care el le-a avut in calitate de blogger vechi, am invatat ca pentru a avea succes pe internet trebuie sa iti faci publicitate.

Sunt constienta de faptul ca multi dintre bloggeri apeleaza la un al doilea cont de Facebook in clipa in care isi deschid un blog, deoarece se doreste pastrarea unui "low profile" in mediul virtual in ceea ce priveste expunerea datelor personale si a identitatii. Acest al doilea cont m-a ajutat foarte mult sa imi maresc traficul pe blog, deoarece am aderat la diverse grupuri de pe Facebook unde mi-am facut publicitate, dar am apelat si la ajutorul altor bloggeri. De ce sa neg? Intr-adevar este o metoda foarte stresanta atat pentru cel care apeleaza la ajutorul altor persoane, cat si pentru cei care sunt solicitati. Facand o mica gluma, recunosc faptul ca bloggerii sunt o rasa foarte prietenoasa de oameni si sar in ajutorul multor persoane, dar in mod special in ajutorul bloggerilor la inceput de drum, motiv pentru care vreau pe aceasta cale sa le multumesc tuturor pentru sprijinul acordat. Pe Facebook am inceput sa trimit cereri de prietenie mai multor utilizatori care apartineau unui grup mare destinat concursurilor din blogosfera romaneasca. Dupa ce majoritatea membrilor mi-au acceptat cererea de prietenie, am luat legatura, pe rand, cu fiecare dintre ei, rugandu-i sa se aboneze la blogul meu. Poate suna foarte stupid, insa aceasta "tactica" este foarte eficienta si mult mai rapida ca oricare alta, cel putin pentru mine.

Un alt mod de a mari numarul de vizite pe blog a fost prin distribuirea link-urilor pe pagini de Facebook cu multi urmaritori. Cum iubitul meu detine o pagina de Facebook cu multi abonati, am decis sa distribuim pe ea majoritatea linkuri-lor. Desi numarul de persoane care au accesat blogul prin intermediul paginii lui de Facebook nu a fost unul foarte mare, cu siguranta a contribuit la expunerea blogului in mediul virtual. Aceasta metoda combinata cu distribuirea link-urilor prin grupuri reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de a creste vizitele, in schimb nu asigura si cresterea abonatilor unui blog. Pentru a mari numarul de abonati ai blogului este important sa iei legatura cu numeroase persoane despre care sa stiti ca au un cont de Google sau reprezinta interes pentru bloguri sau sunt activi in acest domeniu. Spre exemplu, aici am primit ajutor din partea iubitului meu, care cunoaste multi bloggeri, deoarece am contactat o multime de persoane pe care le-am rugat sa se inscrie la giveway-ul gazduit sau pur si simplu sa se aboneze la blog. Desi pare o activitate ineficienta si care dureaza mult, aveti incredere in mine ca este cea mai rapida metoda pe care am folosit-o de a face abonati la blog.

O metoda foarte buna, pe care am stat sa o analizez de altfel, este aceea de a gazdui un concurs pe blog. Cui nu ii plac premiile? Oricat de neinsemnat ar fi acel premiu pentru dumneavoastra, intotdeauna se va gasi o persoana care are nevoie de acel obiect sau si-ar dori sa il detina. In principiu concursurile nu sunt toate eficiente, deoarece daca acestea nu sunt organizate impreuna cu o publicitate buna, riscul de a avea foarte putini participanti este foarte mare. Pentru a va populariza postarea concursului tot ce trebuie sa faceti este sa va rugati prietenii sa distribuie pe internet link-ul si sa roage la randul lor persoane sa se inscrie. Este foarte important sa va faceti un grup de prieteni pe care stiti ca va puteti baza ori de cate ori aveti nevoie pentru a va distribui blogul. Desigur ca nu doar Facebook face minuni cand vine vorba de publicitate! Exista nenumarate retele de socializare si platforme pe care va puteti face noi prieteni si grupuri la care puteti adera pentru a va distribui link-urile.

Succesul cresterii numarului de abonati/vizite consta in perseverenta! Am facut un mic experiment si timp de doua zile nu am mai facut nimic din cele amintite anterior, doar pentru a observa cum variaza traficul pe blog in zilele in care nu ma implic. Rezultatele au fost impresionante! Mai jos v-am atasat o imagine care sa va dovedeasca acest lucru.
A se observa scaderea dramatica a numarului de vizitatori din ultimele doua zile si numarul mare de vizite pe care blogul le-a avut in urma cu doar cateva zile

Sper ca acest articol sa va fie de folos si sa ajute pe mai multi sa inteleaga faptul ca traficul si abonatii ii faci prin munca si ca nu este necesara apelarea la servicii platite precum Google Adwords sau firme de advertising, desi ar putea sa va rezolve problemele fara ca dumneavoastra sa ridicati macar un deget. Dragii mei, acestea fiind spuse, va doresc mult succes in toate domeniile de activitate si pentru ca sunt o fire curioasa si vreau sa invat intotdeauna lucruri noi, va invit sa imi spuneti: care sunt metodele dumneavoastra cu care v-ati remarcat in blogosfera romaneasca?

6 comentarii:

  1. Interesant! Bravo!
    Muuult succes in tot ceea ce faci! ♡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! Sper ca iti vor folosi aceste sfaturi si experiente personale. Iti urez succes si tie cu blogul!

      Ștergere
  2. Felicitari pentru initiativa ta si iti doresc sa cresti in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, dar nu cred ca ar fi fost posibil un astfel de articol fara ajutorul cititorilor mei. Va astept sa reveniti si sa cititi alte articole de pe blogul meu :)

      Ștergere
  3. Informatii foarte utile. De curand am trecut pe WP si imi prind urechile, tot ce citesc parca e in ebraica veche :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Ma bucur sa aflu ca ai trecut la Wordpress, insa stiu si eu cat de grea poate fi acea platforma si cate instrumente complexe are, de aceea nu pot decat sa iti urez mult succes si sper sa reusesti sa iti dezvolti un blog frumos, plin de continut de calitate!

      Ștergere

Daca ti-a placut articolul meu, te invit sa lasi un comentariu!